Medlemssystem

Nyckeln för varje förening som vill ha en inspirerande och energifylld verksamhet är att administrationen och medlemsregistret fungerar väl. Det gör det med Föreningshusets system. Det är enkelt, smidigt, lättskött och enkelt att hålla medlemsdata aktuellt. Väljer du vårt system får du alla dessa fördelar plus mycket mer. Din förening spar tid och pengar, styrelsen känner sig trygg och du kan lägga kraften på att göra din förening ännu bättre.

Du vinner mycket med vårt webbaserade medlemsregister

Ett aktuellt medlemsregister är hjärtat i alla föreningars verksamhet. Sedan 1996 har vi kunnat erbjuda webbaserade system och vi utvecklar hela tiden strukturer och rutiner så att de fungerar i det digitala landskapet. Du väljer själv vilka personer som ska ha tillgång till medlemsregistret och med vilka rättigheter. Medlemmarna kan själva alltid uppdatera sina egna uppgifter, registrera saknad e-postadress, anmäla sig till event och betala fakturor online. Det ger en bättre registerhantering, helt enkelt.

Du får koll på dina kronor och ören

De flesta föreningar sliter med sin ekonomi och vi vet hur vanligt det är att medlemmar inte betalar i tid. Med våra betallösningar kommer du få bättre kontroll på pengarna. Vi erbjuder många betalningsalternativ och effektiv påminnelsehantering vilket ökar betalningsviljan vilket i sin tur leder till ökade intäkter för föreningen. Det mår alla bra av. Det ska dessutom vara enkelt och snabbt att gå med i föreningen. Föreningshuset erbjuder intuitiva och automatiska rutiner för betalning i samband med medlemsanmälan och debitering av efterföljande medlemsavgifter. Med koll på kassan mår föreningen bättre och kan frigöra mycket kraft.

Vi underlättar bokning och betalning vid event

Spännande event är ofta det som ger en förening extra inspiration och styrka. Men vi vet att det kan vara svårt att organisera, boka och få betalt. Det kan vara allt ifrån årsmötet, tävlingar och resor som föreningen anordnar. Ibland kan det till och med vara så att föreningen ordnar event för allmänheten för att kunna intressera nya medlemmar eller kanske tjäna pengar till föreningskassan. Bokningar och betalningar kopplas ihop vilket ger ett bra underlag för eventplanering. Föreningen skapar själva alla aktuella event och sätter priser, antal platser och anmälningsdatum för olika typer av personer (medlemmar, allmänhet etc). Bokningslistorna kan bearbetas före eventet, samt för att kommunicera viktig information till deltagarna. Din förening har koll på alla flöden och alla kan fokusera på att göra det allra bästa av eventet.

Automatisk registrering och redovisning av betalningar

Alla betalningar oavsett betalsätt registreras automatiskt. Det går enkelt att ta fram rapporter som redovisar till exempel intäkter för önskad period. Vill du få det bokfört automatiskt? Koppla på integration till Fortnox Bokföring, det kan inte bli mycket enklare. Om det skulle vara så att en betalning inte kan bokföras på grund av saknad eller felaktig referens så får du ett meddelande om det och kan åtgärda det i systemets Åtgärdscenter.

Frågor och svar

Medlemssystemet ligger i molnet (Microsoft Azure) och är alltid tillgängligt.

OCR (BG+PG) papper + mejl, Swish handel, e-faktura B2C och B2B, autogiro samt kort. Oavsett betalsätt så registreras alla betalningar automatiskt i systemet.

Integration finns idag med Fortnox. Det finns även möjlighet att ta fram journaler från systemet om man inte har en integration.

På medlemmens egen area Min Sida kan medlemmen uppdatera sina uppgifter, betala fakturor, boka sig till evenemang, nå sitt digitala medlemskort m.m.

Vi erbjuder ett REST-API med läsrättigheter för all medlemsdata. Det finns även en Wordpress Plugin för inloggning och rättighetsstyrning av er webbplats.