Betaltjänster

För att se till att så många som möjligt betalar medlemsavgiften är det viktigt att man har flera alternativa betaltjänster, så att alla får möjlighet att på ett smidigt sätt fortsätta vara medlemmar.

Betalsätt

Medlemssystemet har funktionalitet för ett flertal betalsätt:

• Pappersfaktura OCR
  • E-postfaktura OCR
  • E-faktura B2B (Företag)
  • E-faktura B2C (Privatperson)
  • Autogiro
  • Swish för handel
  • Kortbetalning

Ni kan välja att ha alla, eller endast några, utifrån vad som passar er förening och era medlemmar bäst. Samtliga betalsätt fungerar lika smidigt i medlemssystemet.

Förklaring av betalflöden

Oavsett vilket sätt en betalning kommer in på läses det automatiskt in i medlemssystemet på rätt medlem. Det krävs ingen manuell handpåläggning för att se till att betalningarna blir inlästa. Förutom att systemet matchar en betalning mot rätt medlem matchar den även mot rätt faktura – oavsett om det gäller en evenemangsavgift eller medlemsavgift. Ni kan enkelt se på varje enskild medlem vilken faktura som är betald eller inte och när betalningen inkom.

Rapporter

För att kunna följa dessa automatiska processer har vi flera typer av färdiga rapporter. Ni kan få fram avstämningslistor, inbetalningar för en viss dag eller period och saldolistor där ni kan se alla tillgodon och skulder i medlemsregistret.

Partners

Att vi kan erbjuda en så pass automatiserad betalprocess är ett resultat av att vi samarbetar med flera partners:

• Bankgirot
  • Plusgirot
  • Get Swish AB
  • InExchange
  • Tieto Evry
  • Nets
  • Kortbetalning

Tack vare integrationer med dessa partners registreras alla transaktioner automatiskt i medlemsregistret. Allt sker utan manuell hantering.