Om Föreningshuset

Föreningshuset frigör kraften i svenskt föreningsliv.

• Har hjälpt föreningar i över 50 år
  • Hanterar närmare 300 000 medlemmar i webbapplikationen
  • Bokför över 250 miljoner SEK i betalströmmar årligen
  • Hjälper mer än 300 föreningar och organisationer

Vi på Föreningshuset älskar svenskt föreningsliv. Vi är djupt imponerade av den rikedom och mångfald av föreningar som finns i Sverige och vi vet att ett livskraftigt föreningsliv gör både samhället och demokratin starkare. Sedan starten 1972 har vi byggt upp en unik kompetens och erfarenhet. Vi vet att varje kund har sina unika utmaningar och behov som vi är noga med att lyssna till och göra vårt yttersta för att möta.

Man ska inte skryta men vi kan faktiskt med fog säga att det idag inte finns någon av våra kollegor i branschen som har ett lika brett och till verkligheten anpassat utbud av produkter och tjänster som vi.

Vi är stolta men inte nöjda. Tiderna förändras och de förändras snabbt. Föreningshuset har en egen utvecklingsavdelning som hela tiden möter de nya krav på trygga och funktionella lösningar. Vi strävar alltid efter att ligga i framkant och erbjuda våra kunder det bästa och senaste.

Men vi levererar inte bara produkter och tjänster. Vi är ett starkt och väl sammansatt team som sätter en ära i att ge relevant och personlig service till alla våra kunder, kontaktpersoner och föreningar.

Vi på Föreningshuset är stolta över att vi sedan 1972 hjälpt tusentals föreningar att frigöra sin kraft. Då kan de fokusera på att utveckla sin verksamhet för ett bättre och roligare föreningsliv. Hjärtat i allt föreningsliv alltid informerade, aktiva och engagerade medlemmar. Med vår erfarenhet, våra produkter, tjänster och it-lösningar för bl.a. medlemsadministration och medlemssystem kan vi hjälpa din förening frigöra mer av er energi, glädje och kraft. Det är vårt mål och vårt löfte till din förening.

Föreningshuset illustration från vår broschyr från 80-talet
Illustration från vår broschyr från 80-talet