E-postutskick

För att hålla kontakten med medlemmar är e-postutskick ett snabbt och smidigt sätt att nå ut. I vårt medlemssystem finns funktionen inbyggd så ni enkelt kan få ut information till medlemmarna. Det går enkelt att göra urval av medlemmar som ska ha utskicket, exempelvis medlemstyp, ålder eller postnummer. I medlemssystemet kan ni skapa sparade sökurval så ni slipper sortera fram rätt medlemmar varje gång.

Nyhetsbrev

Många skickar kvartals- eller månadsvis ut information till sina medlemmar i ett nyhetsbrev. Med vårt medlemssystem behöver ni bara ta fram innehållet sedan går det enkelt att få ut. Dessutom kan ni spara en mall för nyhetsbrevet.

Alltid uppdaterade kontaktuppgifter

När ni gör e-postutskicken i medlemssystemet är ni säkra på att ni skickar till rätt personer. Systemet hämtar e-postadresserna i realtid. Då slipper ni oroa er för att e-postlistan är inaktuell och medlemmar som inte ska ha informationen ändå får den.

E-postvalidering

Skulle systemet få studs på en e-postadress kommer det automatiskt att märka den e-postadressen som felaktigt. Då skapas det upp ett brev med en återställningskod till medlemmen. Med koden kan medlemmen själv gå in och uppdatera till rätt e-postadress. Systemet känner av när medlemmen har uppdaterat, och plockar bort felmarkeringen.

Om inte alla har en e-postadress

En del föreningar väljer att göra utskick per e-post så långt det går för att spara på miljön och pengar. Ofta finns det dock någon eller några medlemmar som saknar eller har en felaktig e-postadress som även de behöver ta del av informationen. Vi kan då ordna ett postalt utskick till dem. Ni kan själva lätt söka fram alla som saknar eller har en felaktig e-postadress i medlemssystemet för att få en överblick hur många det är.