Hantering av event

En stor del av många föreningars kärnverksamhet är deras event. Det kan vara allt från föreläsningar, medlemsmöten till stora konferenser. Oavsett storlek på event innebär det alltid en hel del jobb för de som ska arrangera. Vår kanslipersonal har bred erfarenhet av olika typer av arrangemang, och kan stötta er förening i de allra flesta administrativa frågorna runt ett event.

Bokningsadministration

Den första delen i ett event är såklart bokningen. I medlemssystemet kan både medlemmar och icke medlemmar boka sig själva, men att hantera bokningslistor, specialkost och skicka ut information inför eventet sköter sig tyvärr inte av sig självt. Där kan vår personal stötta upp och se till att allt flyter på som det ska. Vi ordnar med listor över specialkost till catering, skickar ut länkar till digitala möten och är behjälpliga med bokningar.

Konferensmaterial – digitalt och fysiskt

I samband med föreläsningar är det vanligt att man har material som vill att deltagarna ska ta del av. Det kan vara inför, under eller efter föreläsningen. Finns det önskemål om att få ut digitalt material så kan vi hjälpa till att sammanställa dokument och se till att det är enhetligt utformat. Vi skickar sedan ut det till alla deltagarna, eller en begränsad del, helt beroende på vad ert önskemål är.

Vid större fysiska evenemang är det ofta material som ska printas och fraktas till lokalen. Förutom att vi har möjlighet att hjälpa till att printa material och även ha lager med brandade produkter , kan vi också plocka ihop konferensmappar och göra namnskyltar till deltagarna.

Fakturering

Det är ofta många olika avgifter och faktureringssätt vid ett event. Olika priser för medlemmar och icke medlemmar, digitalt eller fysiskt deltagande, vill de ha lunch eller inte och så vidare gör att det kan bli krångligt när det är dags att fakturera. Dessutom tar en del företag endast emot e-faktura, någon vill betala med swish medan en annan vill ha fakturan per post. Vårt kansli löser allt detta utan att ni behöver lägga knut på er själva och kan istället fokusera på att få till ett riktigt bra event.