Frågor och svar

Tips och råd för dig som förtroendevald

Att plötsligt bli invald i en styrelse och få ett förtroendeuppdrag är inte alltid lätt. Har man inte varit med om det förut så är det många frågor som kan uppkomma. Hur gör man egentligen? Vad ska man tänka på? Var kan jag få hjälp? Vi på Föreningshuset har lång erfarenhet av hur bra styrelsearbete fungerar och delar gärna med oss av råd och tips för att hjälpa styrelse och förening att fungera bättre. Det är något som vi anser ingår i vår vision och mission – Föreningshuset frigör kraften i Sveriges föreningar.

Här har vi samlat en del tänkvärt för olika ansvarsområden inom en styrelse. Vill du ha mer hjälp eller har andra frågor, hör av dig . Vi tror på och brinner för Sveriges föreningar. De är en viktig del av vårt samhälle och en rörelse som håller ihop och utvecklar hela landet.

Frågor och svar om Föreningshuset

Priset beror på vilka tjänster som nyttjas samt storleken på föreningen. Fyll i kontaktformuläret så får ni en offert samt information.

Ja visst! Vi hjälper till med allt kring flytt av data, konfiguration, integration, betallösningar m.m.

Tillsammans så tecknar vi ett Personuppgiftsbiträdesavtal som reglerar ansvaret för medlemsregistret. Föreningshuset är behjälplig i frågor i sin roll som Personuppgiftsbiträde. Alla personuppgifter hanteras inom EU.

Föreningshuset har en lösning som både fungerar med dagens Bank- och Plusgirokonton och den framtida standarden ISO20022.

Alla våra kunder använder medlemssystemet och köper till övriga tjänster efter behov.

Att använda Föreningshusets beprövade system och lösningar innebär att ni kan dra nytta av den erfarenhet vi byggt upp i vårt arbete med föreningar i över 50 år.