Föreningshuset söker junior medlemsadministratör

Arbetsuppgifter

Föreningshuset växer! Vi är idag fem stycken medarbetare på kansliavdelningen och vi söker nu en till person som vill arbeta med oss och alltid sätta kunden och dess medlemmar i fokus.

I rollen som medlemsadministratör kommer dina arbetsuppgifter att bestå i att besvara inkomna frågor från kunder och deras medlemmar via telefon och email.

Föreningshuset är inne i en stark tillväxtfas och det finns goda möjligheter till vidareutveckling inom företaget.

Arbetsuppgifterna består bl.a. av följande.

• Medlemsadministration
  • Registeruppdateringar
  • Innehållsuppdatering av hemsidor
  • Epostutskick
  • Distribution av postala utskick
  • Administration av evenemang/bokningar

Kompetensprofil

Vi tror att du är utåtriktad och intresserad av människor då arbetet innebär många kontakter via telefon och email.

Du har god datorvana och att lära dig våra administrativa system går relativt enkelt. Din personlighet präglas av stor noggrannhet, en hög nivå av serviceinriktning internt såväl som externt mot våra kunder.

Då omvärlden inte alltid är lika strukturerad och kunnig måste du ha en hög grad av flexibilitet om verkligheten så kräver. Du tvekar aldrig att hjälpa en kollega eller att ta dig an en arbetsuppgift. Vi hoppas du är trygg i din kompetens men med vilja att utvecklas i rollen. Är du dessutom nyfiken, positiv och glad har du alla möjligheter att lyckas i rollen.

Sammanfattande krav på din kompetens och dina personliga egenskaper;

• Administrativ vana
  • Ditt arbetssätt präglas av hög noggrannhet
  • Du är strukturerad
  • Du har också förmågan att ”ta bollen på uppstuds” och visa hög flexibilitet
  • Hög stresstålighet
  • En utåtriktad extern profil och tycker om att hjälpa kunder och kollegor
  • Nyfiken i din natur samt vilja att utvecklas
  • Du är målinriktad och handlingskraftig
  • Lätt att fokusera samt rak i din kommunikation
  • Självgående och beslutsmässig
  • Till din natur är du positiv och entusiastisk

Vi erbjuder dig

Engagemang

Engagemang och pålitlighet är kärnan i Föreningshusets verksamhet och drivkraft inom organisationen. Föreningshuset ger varje individ utrymme och möjlighet att utveckla både sig själv och vår gemensamma plattform för föreningslivet. Engagemang smittar mellan oss och föreningarna.

Samarbete

Föreningshuset är ett företag där samarbete och glädje är ledordet. Det är högt i tak och verksamheten växer tack vare att vi fungerar som ett lag. Vi uppskattar varandra och visar varandra respekt, vi kommunicerar. Vi vill ha de bästa personerna på varje plats för att få ett komplett lag. Vi lär och utvecklas tillsammans. Detta kan bara ske om varje individ kontinuerligt utvecklas i sin roll och lär andra.

Kvalitet

Vi är kunskapsrika, vi förstår behovet från våra kunder, vi försöker alltid överträffa våra kunders förväntningar. Föreningshuset har under flera decennier levererat en plattform för föreningsadministration. Utan kvalitet och långsiktighet hade detta aldrig varit möjligt.

Ansvar

Föreningshuset är stabilt och pålitligt både mot oss själva och våra föreningar. Vi ansvarar för att föreningar har trygghet och lugn för att fokusera på medlemmarnas intressen. Stabilitet och ansvar ger varje individ i Föreningshuset trygghet och mod att utvecklas och trivas.

Tjänstens villkor

• Enligt separat anställningsavtal och marknadsmässiga villkor
  • 6 veckors semester
  • Tjänstepensionsavsättning på 6 % av din månadslön
  • Arbetsskadeförsäkring genom avtal med FORA
  • Tjänstegruppliv genom avtal med BLIWA
  • Privat sjukvårdsförsäkring genom avtal med Nordea/Cardif
  • Hälsokontroll genom avtal med Sophiahemmet
  • Friskvård 2 timmar/vecka varav 1 timme med gemensam träning på Nordic Wellness
  • Fri tillgång till personlig tränare 1 timme/vecka enligt ovan
  • Kontinuerlig vidareutveckling i form av konferenser, seminarier och kurser
  • Vi sitter i ljusa fina lokaler i Hammarby Sjöstad.

Sök jobbet som junior medlemsadministratör

Skicka in ditt CV och ett personligt brev till johan.holmgren@foreningshuset.se.

För mer information ring Johan Holmgren 08-120 131 85.

Tillträde enligt överenskommelse. Läs mer om Föreningshuset.