Eventbokning

Gemenskapen mellan medlemmarna och samhörigheten med föreningen stärks mycket vid sammankomster och event. Detta kan vara allt ifrån årsmötet, tävling och träningar, till resor som föreningen anordnar. Ibland kan det till och med vara så att föreningen ordnar event för allmänheten för att kunna intressera nya medlemmar eller kanske rent av att tjäna pengar till föreningskassan. Föreningshuset hjälper till med bokningen av deltagare genom sina automatiserade tjänster för t ex betalning av anmälan. Bokningen sker integrerat med medlemssystemet och blir en del av medlemmens data, ekonomi och historik.

Föreningen skapar själva alla aktuella event och sätter priser, antal platser och anmälningsdatum för olika typer av personer (medlemmar, allmänhet etc). Bokningslistorna kan bearbetas såväl före eventet, för att kommunicera viktig information till deltagarna, som efter för t ex utvärderingsenkäter och uppföljning.