E-faktura

Betala medlemsavgiften med e-faktura

Föreningshuset erbjuder nu anslutna föreningar, och deras medlemmar att betala sin medlemsavgift genom e-faktura. Med e-faktura sparar vi både tid och pengar. E-fakturor finns dessutom arkiverade digitalt, till skillnad från pappersfakturor, som bör återvinnas. Så gott som alla banker hanterar elektroniska fakturor. Du får helt enkelt din medlemsavgift som en e-faktura direkt in i din Internetbank.

Att betala med e-faktura är

• Enkelt. Medlemsavin kommer direkt in i Internetbanken, och du behöver bara godkänna den för betalning
  • Säkert. Alla väsentliga uppgifter är förifyllda, som belopp, förfallodatum och OCR-nummer
  • Åtkomligt. Du får fakturan även som en pdf i Internetbanken, och den finns lagrad där i flera år
  • Prisvärt. Kostnad för papper, kuvert och porto sparas

Så här gör du

Förutsättningen är att du redan sköter dina bankärenden genom någon Internetbank.

1. Logga in som vanligt på din Internetbank
  2. Oftast, under "Betalningar" (eller liknande) så finns en flik om e-faktura.
  3. Gå in där. Sök reda på din förening. Sök på föreningens namn. Ibland måste sökningen skrivas exakt som namnen är skrivna ovan, under "Anslutna föreningar"
  4. Markera, anmäl och följ instruktionerna om vilka uppgifter du måste fylla.

Klart!